Courseware awards

Courseware Awards

Op de eerste donderdag van oktober was het zover en ook na 25 jaar moet je blijven innoveren!

Ter ere van ons 25-jarig jubileum hebben we de Courseware awards in het leven geroepen. Met dit evenement wilden we onze klanten in het zonnetje te zetten en samen stilstaan bij de mooie dingen die zij doen.

Dit event vond plaats bij onze onderburen, City Sense. De gasten werden ontvangen met een glaasje bubbels, waarna zij plaats mochten nemen aan een van de tafels bij het podium.

Directeur Chris Textor opende de middag waarna collega’s Marlies Oerlemans en Ronny Lohuis de verdere presentatie op zich namen.

Allereerst ging Ronny in gesprek met de vakjury die bestond uit Marlies Kraamer (Prinses Máxima Centrum), Niek Hogervorst (Learn Industry) en Bastiaan Timmer (Courseware). Zij bespraken onderwerpen als: de ontwikkelingen die zij de laatste jaren zien op het gebied van content ontwikkeling, learning experience en hoe je leren via technologie leuker of beter kan maken.

Na dit gesprek gingen we over op het uitreiken van de awards.

Meest stimulerende leerplatform

In deze categorie waren genomineerd:

  • Brunel: voor de impuls die zij hun leerplatform BeSmart hebben gegeven met een nieuwe inrichting en vormgeving.
  • Hans Anders: hoe zij hun leerplatform hebben ingezet bij de introductie van een nieuw product in het assortiment: sportbrillen.
  • OLVG: met hun versterkingsprogramma voor de functie hbo-verpleegkundige.

Hans Anders mocht deze award in ontvangst nemen. De jury was onder de indruk van het originele idee (DRIIVE – Tour de Hans) en de manier hoe ze de metafoor op een prikkelende manier hadden uitgewerkt.

Meest aansprekende zelf ontwikkelde e-learningmodule

In deze categorie waren genomineerd:

  • Cello: met hun module eten en drinken, geschikt voor medewerkers met uiteenlopende opleidingsniveaus.
  • Kraak’m: opa’s geheim in Indië, een digitale escape room voor kinderen van 9-12 jaar om meer te leren over de geschiedenis van Nederlands Indië.
  • VDAB: de Vlaamse dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding met hun module Logistiek: Transportgeografie wegvervoer.

Kraak’m ging er met deze award vandoor. De jury gaf aan dat de module erg uitnodigde om ermee aan de slag te gaan, je wilt de puzzels oplossen. Ook vonden zij het mooi dat je meegenomen wordt in een persoonlijk verhaal.

Meest inspirerende (re)launch

In deze categorie waren genomineerd:

  • Deventer Ziekenhuis: leerplatform ‘Samen Wijzer’ heeft het L&D team gepromoot door als pinguïns verkleed door het ziekenhuis te lopen. Met de achterliggende gedachte dat elk jaar een lange rij pinguïns dezelfde route naar hun broedplek loopt. Eens in de zoveel tijd stapt een pinguïn uit de rij en ontdekt een nieuw beter pad.
  • Q-Park en P1: voor de launch van de academy hebben beide bedrijven kaartjes gestuurd naar al hun medewerkers, waar bloemzaadjes in verwerkt zaten. Met de boodschap ‘Jullie laten de zaadjes groeien en wij laten jullie groeien’ werd de Academy gepromoot.
  • Severinus: deze zorgorganisatie moest tijdens de pandemie en bijbehorende lockdowns haar leerplein introduceren. Om dit op een ludieke en fijne manier te doen hebben ze een ‘verrassings-cursuspagina’ in de catalogus geplaatst van het leerplein met daarin allerlei activiteiten zoals een live online kookworkshop, een labyrint game en moordspel. Allemaal gratis verzorgt door bedrijven ‘uit de buurt’ in ruil voor promotie.

Severinus mocht deze award in ontvangst nemen. De jury roemden hen om hun innovatieve idee in een lastige tijd. Zij zogen de gebruikers meteen het platform in hiermee en leerden snel hun weg te vinden.

Tot slot kwamen alle winnaars nogmaals het podium om een mooie foto te maken met hun awards.

Daarna was het tijd om na te praten en samen te proosten op de borrel!

Wat ontzettend leuk was om te merken, was hoe alle aanwezigen elkaar inspireerden met hun verhalen en enthousiasme. Het was prachtig om te zien hoe trots iedereen was op hun eigen werk, volkomen terecht!

Marlies

 

Dit artikel is geschreven door Marlies Oerlemans. Wil je meer weten of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via sales@courseware.nl.