In deze e-learningmodule leer je uitvoerige kennis over je klant ontwikkelen die verder gaat dan wat de klant je expliciet vertelt. Je leert om volledige empathie te laten zien voor zijn professionele en persoonlijke behoeften. Je kunt jezelf en het aanbod voor je klant op een positieve manier presenteren.

Manger zit aan tafel en luistert naar het team van de klant uit de cursus Ontdekken van koopmotievenVolg een deel van de cursus

Let op: voor het volgen van de cursus moet Adobe Flash geïnstalleerd zijn.


Onderwerpen

In de cursus Ontdekken van koopmotieven leer je meer over de volgende onderwerpen:

Wat is de motivatie van de klant?

  • SPICES: de zes persoonlijke motivaties van de klant
  • hoe kan ik SPICES toepassen?

De kunst van het vragen stellen

  • terug naar de basis
  • wat zijn open vragen?
  • wat zijn gesloten vragen?

Voorbij wat evident is, richting inzicht

  • hoe gebruik ik inzichtvragen?
  • beter inzicht door precieze vraagstelling
  • herzie de besprekingen met je eigen inzichtvragen

De sleutel tot het verkrijgen van inzicht: luisteren

  • hoe kan mijn eigen actieve luisteren testen?
  • SPICES gebruiken om de verzamelde informatie te categoriseren

Curriculum: De cursus is onderdeel van de serie Verkopen

Beschikbare talen

De cursus Ontdekken van koopmotieven is beschikbaar in de talen:
Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Portugees, Hongaars, Tsjechisch, Arabisch, Chinees

Cursusoverzicht

De afbeelding hieronder geeft je een totaaloverzicht van de cursus Ontdekken van koopmotieven.