In deze e-learningmodule leer je het verschil uitleggen tussen verkopen en onderhandelen. Je leert zakelijk onderhandelen definiëren. Je gaat de voor onderhandelen vereisten vaardigheden identificeren.

Manager en klant zijn zakelijk aan het onderhandelen uit de cursus ‘Achtergrond van onderhandelen’.Volg een deel van de cursus

Let op: voor het volgen van de cursus moet Adobe Flash geïnstalleerd zijn.


Onderwerpen

In de cursus Achtergrond van onderhandelen leer je meer over de volgende onderwerpen:

Wat is het onderscheid tussen verkopen en onderhandelen

  • wat zijn de typische kenmerken van verkooptechnieken?
  • wat zijn de typische kenmerken van onderhandelingstechnieken?
  • wat is de definitie van onderhandelen?
  • praktische oefening

De status van onderhandeling in kaart brengen

  • confronterende onderhandelingsstijl
  • coöperatieve onderhandelingsstijl
  • de twee contexten van onderhandelen: gebonden of vrij
  • hoe positioneer ik de klant?

De GRID: Group of Real Influence and Descisions

  • hoe bepaal ik de kwaliteit van een relatie?
  • hoe identificeer ik de besluitvormingsfactoren?
  • hoe breng ik de projectleden in kaar?
  • hoe moet ik lobbyen?

Curriculum: De cursus is onderdeel van de serie Onderhandelen

Beschikbare talen

De cursus Achtergrond van onderhandelen is beschikbaar in de talen:
Nederlands, Engels, Frans, Italiaans, Spaans, Portugees, Hongaars, Tsjechisch, Chinees, Russisch

Cursusoverzicht

De afbeelding hieronder geeft je een totaaloverzicht van de cursus Achtergrond van onderhandelen.