Hoe luister je actief naar een klant?

Door klanten perfect te begrijpen win je hun vertrouwen. Door klanten en hun verzoeken te begrijpen, kun je beter beslissen hoe je hun steun krijgt voor de voorgestelde oplossing. Met deze online cursus leer je het vertrouwen van jouw klanten te winnen.

Programma

  • Het eerste contact met de klant;
  • Effectieve vragen;
  • Geef richting aan het gesprek;
  • Het waarnemings- en opiniefilter;
  • Verschillende luistervormen.

De eerste minuut

“Elke klant is verschillend. Als je weet hoe je vragen moet stellen en hoe je moet luisteren, dan vertellen ze je niet alleen hun wensen maar nog veel meer. Zoals wie ze zijn, wat hun waarden zijn, wat hun geloof is en wat hun gevoelens zijn."

Het resultaat

  • Op de juiste manier luisteren naar je klanten;
  • Je moedigt klanten aan om zich te uiten;
  • Je begrijpt hoe je klant vragen stelt;
  • Herken obstakels voor wederzijds begrip. 
Vertel mij meer