E-learning over het ontwijken van strikvragen bij een presentatie

Als je voor een publiek spreekt, plaats je jezelf in een bepaalde communicatiesituatie: als spreker ben je afgescheiden van de groep mensen die naar je luistert. Hierdoor ontstaan bepaalde soorten individueel en collectief gedrag. Als je dit gedrag kan herkennen en ermee om kunt gaan, zal dat je presentatie effectiever maken. In deze online cursus staan de hulpmiddelen om positief te reageren in dergelijke situaties.

Programma

  • Kenmerken van het publiek vaststellen;
  • Misverstanden bij communicatie ofwel; ruis op de lijn;
  • De invloed van verschillende belangen bij communicatie;
  • Omgaan met agressie.

De eerste minuut

Als je een presentatie geeft is niet iedereen in de zaal het altijd met je eens. Sommige mensen in het publiek worden stil en anderen gaan juist vragen stellen. Je kan dan het gevoel krijgen dat iedereen tegen jou is, maar is dat ook echt zo? Hoe ga je om met dit soort situaties?

Het resultaat

  • Je weet juist te handelen tijdens lastige communicatieve situaties;
  • Je gaat effectief om met lastige situaties met betrekking tot spreken in het openbaar;
  • Je weet om te gaan met een lastig publiek.
Vertel mij meer