Coen Flach is één van de initiatiefnemers van de Articulate Gebruikersdagen en Marketing Manager van The Courseware Company.

1: Betrokkenheid bij #ARTGD16

Even uitleggen: de Articulate Gebruikersdagen? Wat is het en hoe ben jij erbij betrokken?

Vanuit mijn rol als CEO van The Courseware Company heb ik vijf jaar geleden, samen met Jeff (Kortenbosch van AkzoNobel red.), het initiatief genomen om klanten die toen Articulate Studio gebruikten, bij elkaar te brengen. Het doel was én is nog steeds dat gebruikers van elkaar leren, met elkaar kunnen praten en waardevolle contacten leggen. Dat ‘leren’ wilden we op verschillende manieren organiseren: in de vorm van presentaties en workshops, maar ook met onderlinge discussies. Op die manier konden we wel een hele "Articulate Gebruikersdag" vullen en nu staan we alweer aan de vooravond van de vijfde editie!

2: Het doel van #ARTGD16

Waarom wil The Courseware Company bedrijven en gebruikers van Articulate zo’n platform bieden?

Allereerst: omdat het gewoon hele leuke dagen zijn. In alle gesprekken en reacties proef je de energie en het enthousiasme van de deelnemers. Niet dat er geen kritische noten zijn! Die zijn er zeker. Bijvoorbeeld in het dagelijkse gebruik van Articulate: je hoort toch heel vaak dat mensen om een probleem heen werken. En trots zijn om die kennis met anderen te delen. Daar zijn de Gebruikersdagen dan ook een ideaal platform voor. Hebben we een bedrijfs- of commercieel doel? Slechts ten dele. Iedereen die komt, heeft het product toch al gekocht! Waar de Gebruikersdagen zeker toe bijdragen, is dat elke bezoeker naar huis gaat met nèt dat beetje meer kennis en kunde. En zodoende meer tevreden of 'gelukkig' is met Articulate.

3: Wat #ARTGD16 in petto heeft

#ARTGD16 is de 5e editie van de Articulate Gebruikersdagen. Wat kunnen de bezoekers dit jaar verwachten?

Ja, de vijfde editie alweer! Elk jaar wordt het een stukje groter. En elk jaar wordt daardoor de uitdaging groter om iedereen een plaats te geven en het toch 'klein' te houden qua sfeer en interactie. De accommodatie speelt daarbij een belangrijke rol. Vorig jaar organiseerden we de #ARTGD voor het eerst in België. Het mooie klooster in de binnenstad van Antwerpen had wat logistieke uitdagingen. Daarom zitten we dit jaar in een gloednieuwe locatie aan de ring! Ook in Utrecht schalen we op en verwachten we op deze nieuwe locatie (bij Capgemini Academy) voor iedereen beter bereikbaar te zijn.

4: #ARTGD16 is voor iedereen

Articulate is eenvoudig voor beginnende gebruikers maar ook krachtig genoeg voor gebruikers die meer mogelijkheden willen voor actie en interactie. Hoe zorgen jullie ervoor dat beide groepen tijdens #ARTGD16 aan hun trekken komen?

Wat betreft Storyline hebben we het programma gesplitst in twee tracks die verschillen in diepgang en soort activiteit. Ook verschillen de programma's in Utrecht en Antwerpen iets van elkaar. Er zou dus voor ieder wat wils tussen moeten zitten. Daarnaast staat er een aantal meer algemene onderwerpen op het programma. Wat we dit jaar een beetje missen, zijn cases van beginnende gebruikers binnen bedrijven. Daar staat tegenover dat er veel te leren valt bij de sessies van professionele ontwikkelaars. Ik zou tegen iedereen willen zeggen: geef je mening. Maar ook: denk vast na over een presentatie door jezelf volgend jaar. Je bent welkom en wij helpen je graag bij de voorbereiding.

5: Last but not least...

Kun je een tipje van de sluier geven van jouw favoriete programmaonderdeel tijdens #ARTGD16?

Mijn favoriete onderdeel? Ik twijfel nog. Misschien is er nieuws van Articulate zelf en hun plannen? Dat zou leuk zijn. En anders? Zowel Allison Lamotte als Nicola Apel schrijven mooie verhalen binnen de E-learning Heroes community. Ik ben benieuwd hoe ze presenteren en vooral hoe ze met vragen uit de zaal omgaan. Aan hun kennis zal het niet liggen!